10 wskazówek warsztatowych, które ułatwią Ci życie
20 Aug 2019
0 Comments
Jeśli chcesz, aby Twój rower działał, musisz nad nim popracować, a jest kilka wskazówek i trików, których wiele osób nie zna. Uznaliśmy, że ułatwimy Ci życie i przedstawimy kilka wskazówek i technik warsztatowych, aby upewnić się, że Twój rower działa jak najlepiej i oszczędzi Ci kłopotów podczas jazdy.
1. Regularnie sprawdzaj opony. Będziesz chciał wdrożyć rutynę cotygodniowego sprawdzania opon . Będziesz chciał sprawdzić, czy na oponie nie ma zanieczyszczeń, i będziesz chciał sprawdzić ciśnienie w oponach . Robiąc to, zmniejszysz ryzyko stania na poboczu drogi lub szlaku, aby naprawić przebitą oponę w deszczu; zawsze pada, gdy musisz naprawić przebitą oponę. Jeśli utrzymasz ciśnienie w oponach w odpowiednim zakresie i usuniesz zanieczyszczenia z opon, będziesz miał mniej przebić.2. Utrzymuj łańcuch w czystości. Im bardziej brudny jest łańcuch, tym szybciej zużywa się układ napędowy. Nie poświęcanie wystarczającej uwagi łańcuchowi może szybko skutkować dużym rachunkiem za naprawę. Podobnie jak w przypadku opon, powinieneś regularnie dbać o łańcuch.
Będziesz chciał umyć rower, a następnie umieścić go w stojaku. Następnie użyj urządzenia do czyszczenia łańcucha i przejedź przez niego. Następnie osusz łańcuch. Teraz stań za rowerem i kręć pedałami. Podczas tego ściskaj butelkę ze smarem tuż za poruszającym się łańcuchem, a łańcuch powinien naciągnąć smar na siebie. Nie przesadzaj ze smarem, ponieważ podłoga będzie lepka/śliska i prawdopodobnie spryskasz nim hamulce lub powierzchnie hamowania.
3. Skrzypienie . Nie ignoruj skrzypienia roweru. Jeśli słyszysz skrzypienie, czas przejrzeć rower i upewnić się, że wszystko jest dokręcone. Pamiętaj, aby nie dokręcać zbyt mocno żadnych części, ponieważ może to być równie złe, jak luźne części.
4. Smar wysycha . Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że smar może wyschnąć. Nie ma znaczenia, jak bardzo nasmarowałeś sztycę siodełka smarem, w pewnym momencie będziesz musiał ją wyciągnąć i nasmarować ponownie. To samo dotyczy osi pedałów, jeśli użyjesz miedzianego poślizgu zamiast smaru na osiach pedałów, chociaż powinno być dobrze przez lata. Pamiętaj, że skrzypiący zestaw słuchawkowy może być również spowodowany tym, że potrzebujesz smaru, brak smarowania spowoduje, że łożyska umrą, więc wejdź tam i utrzymuj go nasmarowanym.
5. Wyprostuj koła . Twoje koła ucierpią podczas jazdy. Sama czynność jazdy będzie testować napięcie szprych, podobnie jak różne uderzenia i uderzenia, które im zadajesz. Istnieje prosty sposób, aby wyprostować koła w domu, a będziesz potrzebować tylko klucza do szprych i kilku opasek zaciskowych. Weź parę opasek zaciskowych i zawiąż je wokół widelca lub ramy, w zależności od koła, które chcesz wyprostować. Upewnij się, że końcówki są wystarczająco długie, aby po prostu nie dotykały koła. Powoli obróć koło, jeśli dotyka opaski zaciskowej z jednej strony, zaciśnij 2 szprychy dokładnie naprzeciwko. Pracuj nad tym powoli i metodycznie, a Twoje koło będzie działało prawidłowo w mgnieniu oka.
6. Dbaj o swoje linki. Linki w rowerze nie psują się nagle. Mogą pęknąć, ale jeśli otrzymasz ostrzeżenia przed tym zdarzeniem, to jeśli będziesz dbał o swoje linki, nie pękną one losowo. W miarę zużywania się linek, zmiany biegów będą nierówne lub hamowanie będzie mniej precyzyjne. Zwracaj uwagę na te zmiany, a będziesz w stanie rozwiązać problem, zanim stanie się poważny. Smarując łańcuch, nanieś trochę smaru na linki, co pomoże zmniejszyć tarcie. Jeśli zgubisz końcówkę linki, upewnij się, że założysz nową, zanim linka zacznie się strzępić.
7. Kochaj swoje przerzutki. Uważaj na przerzutki. Upewnij się, że jeśli zostały uderzone, są ustawione w linii, tak jak powinny. Kiedy używasz tej butelki smaru, przejedź nim po łożysku koła pasowego, punktach mocowania i śrubach ustalających. Dzięki temu wszystkie te części będą poruszać się płynnie i prawidłowo. Zatarcie śrub w przerzutce to nie jest ból, przez który chcesz przechodzić.
8. Trzymaj zapasowy hak. Kiedy kupujesz nowy rower lub ramę, upewnij się, że zamawiasz zapasowy hak. W pewnym momencie będziesz mieć mały wypadek, który wygnie hak, a posiadanie zapasowego w warsztacie uchroni Cię przed utratą czasu jazdy, kiedy będziesz próbować kupić nowy. To tania część, ale może być warta swojej wagi w złocie.
Jeśli masz trochę wolnego czasu, zawsze warto zabezpieczyć gwinty śrub, które najczęściej się luzują podczas jazdy. Są to śruby bidonu i tarczy korbowej. Nałóż na nie odrobinę kleju do gwintów, a przekonasz się, że nie będą się już luzować, ale nadal będzie je łatwo odkręcić, jeśli dobrze przekręcisz klucz imbusowy.
9. Sprawdź klocki hamulcowe. Mamy nadzieję, że to oczywista wskazówka, ale wiele osób zapomina o jej sprawdzeniu. Pamiętaj, że pewnego dnia Twoje życie może zależeć od tego, czy klocki hamulcowe spełnią swoją funkcję. Upewnij się więc, że nie zużyły się ponad swój limit i że w materiale klocka nie ma żadnych zanieczyszczeń. Jeśli używasz hamulców szczękowych, upewnij się również, że nadal uderzają one w obręcz i że rozciąganie się linki i zużycie klocków nie powodują ich ocierania się o obręcz.
Przykładowy blokowy cytat
Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis.
Przykładowy tekst akapitu
Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis nec danos dui. Cras suscipit quam et turpis eleifend vitae malesuada magna congue. Damus id ullamcorper neque. Sed vitae mi a mi pretium aliquet ac sed elitos. Pellentesque nulla eros accumsan quis justo i tincidunt lobortis deli denimes, zawieszenie przedsionka lectus w lectus volutpate.
Tags: