Skip to content

Language

Currency

Koła

Jak dostroić SRAM Force?

by Rita Müller 16 Jul 2019 0 Comments

Jeśli spędziłeś trochę czasu używając Shimano lub Campagnolo, zmiana na SRAM może być interesująca. Nie tylko dla przyzwyczajenia się do systemu Double Tap firmy SRAM, ale także dla sposobu konfiguracji SRAM. Uznaliśmy, że to dobry moment, aby wyjaśnić Ci, jak skonfigurować SRAM Force i przejść przez pomysły, które mogą wydawać się nieco nieortodoksyjne, jeśli jesteś przyzwyczajony do dwóch innych dużych producentów grup osprzętu.

Przerzutka przednia SRAM Force

Przerzutka przednia SRAM Force

Tak, większość osób, które decydują się na SRAM-a, myśli o pozbyciu się przednich przerzutek, ale jeśli chcesz zamontować przednią przerzutkę YAW, może to być nieco bardziej kapryśne niż przednia przerzutka Shimano lub Campag.

Aby ustawić przednią przerzutkę SRAM, będziesz potrzebować kluczy imbusowych 4 mm i 2,5 mm. To, co musisz wiedzieć na początku, to to, że przód klatki przerzutki porusza się bardziej niż tył klatki. Powód jest taki, że nie musimy przycinać przedniej przerzutki podczas jazdy, ponieważ nie powinno dojść do ocierania łańcucha.

Ze względu na tę konstrukcję klatki, pozycja przedniej przerzutki jest jeszcze ważniejsza niż w przypadku innych przednich przerzutek. Najłatwiejszym sposobem na prawidłowe ustawienie pozycji jest wzięcie klucza imbusowego 4 mm i poluzowanie śruby mocującej linkę, a następnie wyjęcie linki. Teraz możesz użyć klucza 4 mm, aby poluzować samą przednią przerzutkę.

Gdy łańcuch znajduje się na dolnej tarczy, wózek przedniej przerzutki powinien znajdować się około 1-2 mm nad zębami na zewnętrznej tarczy.

Wyrównanie

Teraz ustawiłeś przednią przerzutkę; musisz ją wyrównać. Teraz będziesz potrzebować klucza imbusowego 2,5 mm. Jeśli pamiętasz powyżej, mamy łańcuch na wewnętrznym pierścieniu, ale teraz potrzebujemy go na dużym pierścieniu i odłączyliśmy linkę zmiany biegów.

To w porządku, weź klucz imbusowy 2,5 mm i zacznij kręcić nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara, powoli obracając pedały. Twój mechanizm powinien teraz przesunąć się w górę i nałożyć łańcuch na zewnętrzną tarczę. Teraz musisz sprawdzić, czy białe linie na klatce pokrywają się z zębami na tarczy łańcuchowej. Jeśli musisz zmienić pozycję, użyj wewnętrznej śruby ograniczającej.

Gdy już będzie na swoim miejscu, dokręć śrubę ograniczającą zewnętrzną do oporu, a następnie cofnij ją o ¼ obrotu. Teraz powinieneś mieć rower, który nie ma łańcucha, który przeskakuje. Aby to sprawdzić, ustaw łańcuch na najmniejszej zębatce z tyłu i powoli kręć pedałami, nie powinno być żadnego ocierania.

Czas na telewizję kablową

Teraz podłącz ponownie linkę, nie musi być napięta, wystarczy ją naciągnąć. Użyj manetki i zmień bieg na wewnętrzny pierścień. Nic się nie stanie, ponieważ nadal masz wewnętrzną śrubę ograniczającą dostosowaną do zewnętrznego pierścienia. Powoli obracaj pedałami, jednocześnie poluzowując wewnętrzną śrubę ograniczającą. Łańcuch opadnie, gdy to się stanie, przestań regulować wewnętrzną śrubę ograniczającą.

Teraz przesuń łańcuch na największą tylną zębatkę. Zacznij powoli kręcić pedałami i odkręcaj śrubę ograniczającą, aż łańcuch przestanie ocierać się o wewnętrzną płytkę przedniej przerzutki. Jeśli potrzebujesz trochę większego naciągu linki, aby to zakończyć, użyj regulatorów baryłkowych i dostosuj naciąg.

Przerzutka tylna SRAM Force

Przerzutka tylna SRAM Force

Jak już widzisz, ustawienie przedniej przerzutki nie stanowi większego problemu. Jeśli poświęcisz na to odpowiednią ilość czasu i nie będziesz się spieszyć, to samo można powiedzieć o ustawieniu tylnej przerzutki.

Będziesz potrzebować szczypiec półokrągłych, klucza imbusowego 5 mm i śrubokręta krzyżakowego nr 2.

Pierwszą częścią ustawienia jest śruba H; jeśli nie wiesz, która to jest, powinna to być ta poniżej e siły na tylnej przerzutce. Najpierw należy dokręcić śrubę H do najmocniejszego punktu, nie dokręcaj jej zbyt mocno ani na siłę.

Teraz odkręć śrubę ograniczającą, aż zębatka przerzutki znajdzie się bezpośrednio pod najmniejszą zębatką kasety. Gdy zębatka będzie w tym miejscu, przekręć śrubę ograniczającą o ½ obrotu. Teraz powoli pedałuj rowerem i słuchaj, czy łańcuch nie wydaje nadmiernego hałasu. Jeśli nie słychać żadnego hałasu lub jest on bardzo słaby, dokręć śrubę, aż dotknie drugiej zębatki, co spowoduje dźwięk ocierania. Odkręć śrubę ograniczającą o ¼ obrotu, aż hałas zaniknie. Gratulacje, śruba H jest teraz ustawiona.

Zanim przejdziemy do następnego kroku, obróć regulator lufy o kilka obrotów w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Uzyskiwanie indeksu

Indeksowanie to część, która wzbudza strach w sercach osób, które po raz pierwszy ustawiają swoje przełożenia, ale nie ma się czego obawiać. Pomysł indeksowania przełożeń polega na ustawieniu rolki prowadzącej pod każdym z kół zębatych. Oznacza to, że przy każdej zmianie przełożenia tylna przerzutka będzie dokładnie w odpowiednim miejscu, aby zapewnić najlepszą wydajność. Warto wiedzieć, że dla tego zadania będzie więcej niż jedna prawidłowa pozycja lufy.

Podczas wykonywania tego procesu łańcuch powinien znajdować się na zewnętrznej przedniej zębatce.

Nadal powinieneś mieć łańcuch na najmniejszej tylnej zębatce, przełącz na drugą zębatkę. Jeśli po naciśnięciu dźwigni zmiany biegów łańcuch nie przeskakuje, kliknij z powrotem w dół. Następnie przekręć regulator lufy o jeden pełny obrót w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Spróbuj zmienić ponownie; powtarzaj ten proces, aż łańcuch wykona skok płynnie. Jeśli w tym celu odkręciłeś dużo regulatora lufy, zmień bieg na mniejszy. Następnie dokręć regulator lufy z powrotem, poluzuj śrubę mocującą linkę i użyj szczypiec z wąskimi końcówkami, aby przeciągnąć trochę więcej linki, dokręć śrubę. Wszystko, co robisz, to usuwanie luzu, nie szalej, ciągnąc linkę.

Teraz spróbuj zmienić bieg jeszcze raz, jeśli przeskoczysz o 2 biegi, zmień bieg z powrotem na niższy i przekręć regulator lufy o 1 pełny obrót przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Zmień bieg o 1 w górę i powinieneś być na drugim biegu, teraz możemy zacząć dobierać biegi.

Odkręć regulator baryłkowy, aż łańcuch zacznie ocierać się o kolejną zębatkę. Kontynuuj pedałowanie na rowerze i powoli przekręcaj regulator baryłkowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż hałas zniknie. Będziesz musiał powtórzyć ten proces dla każdej zębatki na kasecie, może to być czasochłonne, ale nie spiesz się. Za każdym razem, gdy hałas będzie zbyt duży, przekręć regulator baryłkowy o ¼ obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Być może będziesz musiał wielokrotnie przesuwać kasetę w górę i w dół, aby to zadziałało. Nie będziesz chciał tego robić na największej zębatce. Po ustawieniu tego, czas ustawić śrubę L.

Śruba L

Ponownie, będziesz chciał dokręcić śrubę L do najmocniejszego punktu. Dzięki temu łańcuch nie spadnie z największej zębatki do koła. Zmień bieg na wewnętrzny przedni pierścień i drugą co do wielkości tylną zębatkę. Spróbuj zmienić bieg na największą tylną zębatkę. Istnieje prawdopodobieństwo, że tak się nie stanie, ponieważ śruba L będzie zbyt mocno dokręcona.

Inne rzeczy, które mogą się zdarzyć, to to, że łańcuch może się podnosić powoli lub będzie wydawał nadmierny hałas, gdy jest na zębatce. Oznacza to również, że śruba L jest zbyt mocno dokręcona. Jeśli zmienia się bez problemów, to śruba L nie jest zbyt mocno dokręcona. Jeśli zmiana jest łatwa, opuść łańcuch o zębatkę, a następnie dokręć śrubę L trochę mocniej.

Gdy już masz mocno dokręconą śrubę L, możemy ją ustawić. Będziesz chciał poluzować śrubę o ¼ obrotu, aż będziesz mógł łatwo zmienić bieg na największy. Nie powinno być nadmiernego hałasu, a zmiana powinna być ostra, w tym momencie śruba L jest ustawiona.

Śruba B

Teraz wystarczy ustawić śrubę B. Śruba B to śruba Body Angle, która ustawia odstęp między rolką prowadzącą a zębatkami kasety.

Śruba B

Aby ustawić tę śrubę, musisz być na wewnętrznym przednim pierścieniu i największym tylnym kole zębatym. Idealna szczelina będzie wynosić około 5-6 mm, ale nie musisz wyciągać specjalnych narzędzi pomiarowych, wystarczy użyć oczu.

Jeśli pedałujesz przez biegi i zmiany są płynne i wyraźne, najprawdopodobniej masz już właściwy odstęp. Jeśli musisz wsunąć rolkę prowadzącą, dokręć śrubę B. Jeśli musisz zwiększyć odstęp, poluzuj śrubę B. Jeśli wygląda na to, że musisz dokonać poważnych zmian w śrubie B, to popełniłeś błąd, ustawiając biegi i lepiej będzie zacząć od nowa.

Jeśli odstęp wydaje się odpowiedni, oznacza to, że poprawnie dostroiłeś ustawienia SRAM Force i możesz ruszyć w trasę.

Jak dostroić SRAM Force

Przykładowy blokowy cytat

Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis.

Przykładowy tekst akapitu

Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis nec danos dui. Cras suscipit quam et turpis eleifend vitae malesuada magna congue. Damus id ullamcorper neque. Sed vitae mi a mi pretium aliquet ac sed elitos. Pellentesque nulla eros accumsan quis justo i tincidunt lobortis deli denimes, zawieszenie przedsionka lectus w lectus volutpate.
Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Powiadomienie o dostępności
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items