Skip to content

Language

Currency

Koła

Różnica między kołami FL i Aero Disc

by Rita Müller 19 Jan 2019 0 Comments

Rok 2018 był doskonałym rokiem dla naszej serii kół FL disc brake , a rok 2019 zapowiada się jako doskonały rok dla naszej serii kół Aero disc brake. Nasza nowa seria kół Aero disc brake z włókna węglowego bazuje na sukcesie naszej serii FL. Parafrazując popularne powiedzenie, nasza seria Aero stoi na barkach gigantów.

Aby zrozumieć, dlaczego 2019 rok będzie rokiem zestawów kół Aero, musisz wiedzieć, dlaczego nasza seria FL była tak popularna i uwielbiana. Poznanie naszej serii kół FL pozwoli Ci naprawdę zrozumieć wyrafinowane cechy naszej serii Aero.

Szybkie i lekkie koła z włókna węglowego

Najlepszym miejscem na rozpoczęcie pracy nad naszym kołem FL jest jego nazwa. FL oznacza Fast and Light (Szybki i Lekki) . Mogliśmy spędzić trochę czasu na wymyślaniu fajnej nazwy. Następnie zaprojektowaliśmy fajne naklejki, aby przyciągnąć twoją uwagę, ale tego nie zrobiliśmy, a powód jest prosty.

Zapłaciłbyś o wiele więcej za nasze koła, gdybyśmy to zrobili, a co ważniejsze, te koła są tak dobre, że sprzedają się same. Nie potrzebujemy wymyślnego działu marketingu z ludźmi noszącymi must have tego sezonu i rozmawiającymi ze sobą przez Facetime. Wolelibyśmy, aby inżynierowie projektowali produkty, omijając cały szum medialny i po prostu sprzedawali Ci najlepsze koła z włókna węglowego, jakie możesz znaleźć na całym świecie. Nie chcemy marnować pieniędzy na marketing.

Może to brzmieć jak wielka przechwałka, ale kiedy zobaczysz, jak bogate w funkcje są nasze koła FL, zrozumiesz, dlaczego tak się przechwalamy. Na początek konstruujemy nasze koła FL, używając najlepszego włókna węglowego Toray T700 . Nie użyliśmy jakiegoś ogólnego włókna węglowego, a następnie nie nadaliśmy mu nazwy, której nie rozumiesz, aby zmylić Cię i sprawić, że pomyślisz, że jest lepsze, niż jest w rzeczywistości.

Konstrukcja z włókna węglowego Toray

Użyliśmy włókna węglowego Toray, największego na świecie producenta wysokiej jakości włókna węglowego. Powiedzieliśmy nawet, jakiego gatunku używamy. Możesz wejść do sieci i dowiedzieć się wszystkiego, co chcesz o T700 . Byłoby to doskonałe lekarstwo na bezsenność, gdybyś od razu zagłębił się w technologię włókna węglowego T700, ale pozwól nam powiedzieć ci jedną rzecz o T700: to fantastyczny materiał do budowy kół.

Tkanina z włókna węglowego T700 pozwala nam budować wytrzymałość tam, gdzie obręcz koła jej potrzebuje. Pozwala nam budować sztywność. Robi to wszystko, będąc jednocześnie niesamowicie lekkim. Nasz zestaw kół FL40 disc waży zaledwie 1555 g, co jest dość mało jak na zestaw kół aero z hamulcem tarczowym.

Jak już powiedzieliśmy, wbudowaliśmy wytrzymałość w ten lekki zestaw kół . Wierzymy, że skonstruowaliśmy mocny i niezawodny zestaw kół, dlatego oferujemy dwuletnią gwarancję na wszystkie koła serii FL. Nasza gwarancja jest dwa razy dłuższa niż u wielu innych producentów kół, ponieważ przetestowaliśmy nasz produkt i ciężko pracowaliśmy, aby był tak niezawodny, jak byś chciał.

Wiemy również, że potrzebujesz sztywnych kół. Koło, które nie jest sztywne, będzie się wyginać i może ocierać o ramę lub klocki hamulcowe, gdy wyłączysz silnik. To problem, którego nie chcemy, abyś miał. Jak moglibyśmy nazwać nasze koła „szybkimi”, skoro spowalniałyby Cię, gdy przyspieszasz? Nie ma możliwości, abyśmy mogli to zrobić, więc potrzebujemy, aby były sztywne i trzymały się prosto, aby napędzać Cię na drodze.

Koła tarczowe bezdętkowe

Problemem ze sztywnymi zestawami kół jest to, że czasami są one niekorzystnie nazywane niewygodnymi. Postanowiliśmy, że możemy coś zrobić, aby to zmienić. Zaprojektowaliśmy naszą karbonową obręcz tak, aby była kompatybilna z systemem bezdętkowym. Bezdętkowy to coś więcej niż tylko aktualne słowo-klucz w branży rowerowej.

Pozwala obniżyć ciśnienie w oponach. Niższe ciśnienie oznaczało, że dostaniesz przebicia lub przebite opony, ale jeśli przejdziesz na bezdętkowe, to koszmary przeszłości. Kiedy obniżysz ciśnienie w oponach, opona odkształci się na drodze. Pomoże to zamortyzować skutki drgań drogi. Może się to wydawać drobnostką, ale pomoże ci to dłużej pozostać w siodle, a dłuższy czas spędzony w siodle powinien sprawić, że będziesz lepszym jeźdźcem.

Niższe ciśnienie i szersze opony również świetnie współpracują z hamulcami tarczowymi. Pozwalają one hamulcom lepiej się trzymać. Masz lepszy kontakt z podłożem, gdy używasz szerszych opon przy niższym ciśnieniu, co działa z hamulcami, aby upewnić się, że nie przeciążasz wąskiej opony. Więc te koła nie tylko przyspieszają szybko, ale także szybko Cię zwalniają.

Technologia szerszych obręczy karbonowych

Ponieważ przechodziliśmy na bezdętkowe opony, sensowne było również poszerzenie naszych karbonowych obręczy FL. Dzięki poszerzeniu obręczy kół pozwalamy na szersze opony. Szersze opony o szerokości około 25 lub 26 mm będą dobrze współpracować z naszą obręczą koła, aby kierować powietrze wokół kół. To sprawia, że ​​nasze koła FL są niezwykle aerodynamiczne.

Szerszy kształt pasuje do naszej stępionej obręczy koła. Szerszy kształt i stępiony profil współpracują, aby zapobiec turbulencjom powietrza między kołem a widelcem lub ramą, ułatwiając Ci drogę do chwały. Wszyscy myśleliśmy, że wąskie, ostre koła czynią nas szybszymi, ale okazuje się, że się myliliśmy.

Kształt naszych obręczy pomoże Ci również poczuć, że Twój rower jest superstabilny. Kiedy po raz pierwszy założysz na swój rower zestaw kół FL series, poczujesz się, jakbyś pokonywał zakręty po szynach. Stabilne uczucie naszych kół pozwoli Ci jechać szybciej, ponieważ będziesz mieć całkowitą kontrolę nad swoim rowerem.

Piasty rowerowe Novatec

Jak widać nasza seria FL wygrywa pod wieloma względami, a jeszcze jej nie skończyliśmy. Każde koło FL wyposażyliśmy w zestaw piast Novatec z uszczelnionymi łożyskami do hamulców tarczowych . Użyliśmy Novatec, ponieważ są świetni w budowaniu precyzyjnych piast jakościowych w bardzo przystępnej cenie. Używają tradycyjnego wzoru tarczy 6-śrubowej, ale robią piasty we wszystkich wariantach osi, aby pasowały do ​​każdego typu roweru szosowego, szutrowego lub przełajowego z hamulcem tarczowym. Prawdopodobnie widziałeś je nawet na markowych kołach, tylko z inną naklejką.

Aby połączyć piasty hamulców tarczowych Novatec z naszymi obręczami kół z włókna węglowego, użyliśmy szprych Sapim CX-Ray . Spędziliśmy wieki na testowaniu i sprawdzaniu różnych szprych. Nie chcieliśmy lekkich szprych, które się wyginają, ani sztywnych szprych, które są ciężkie. Ostatecznie odkryliśmy, że legendarne szprychy Sapim CX-Ray pozwoliły nam zbudować lekki i sztywny zestaw kół.

Certyfikacja kół UCI

Następnie wysłaliśmy nasze koła z serii FL do UCI. UCI je przetestowało, sprawdziło i przyznało im certyfikat UCI. Certyfikat UCI oznacza, że ​​nasze koła FL mogą być ścigane na najwyższym poziomie kolarstwa. Uważamy, że oferujemy Ci koła z certyfikatem UCI w cenie, której nikt inny nie może dorównać.

Po zapoznaniu się ze wszystkimi zaletami i cechami naszych kół z serii FL, możesz zrozumieć, dlaczego były tak popularne w 2018 roku. Prawie ustawiły poprzeczkę zbyt wysoko, aby ją pokonać. Jednak zleciliśmy naszym inżynierom ich pokonanie.

Nowy zestaw kół Aero

Po tym, jak przestali płakać nad tym, jak trudne będzie to zadanie, zabrali się za pokonanie serii FL i tak narodziła się nowa seria Aero disc na rok 2019. Najważniejszą wiadomością dotyczącą zestawu kół Aero40 disc z włókna węglowego jest to, że udało nam się zaoszczędzić 200 g na zestaw kół. FL40 waży 1555 g, a nasz nowy Aero 1355 g.

To znacząca oszczędność, pomyśl tylko, jak szybko będziesz teraz mógł sprintować pod górę. Jak więc nasi inżynierowie zaoszczędzili tę wagę? Pierwszym miejscem, w którym szukali oszczędności wagi, była obręcz z włókna węglowego FL. Wiedzieliśmy, że musimy zachować tę samą pożądaną wytrzymałość, sztywność, wydajność aerodynamiczną i kompatybilność z oponami bezdętkowymi, ale chcielibyśmy, aby obręcz koła była nieco lżejsza.

Nowe ułożenie włókna węglowego

Przeszliśmy przez różne modele i testy z nowymi układami Toray T700. Uwielbiamy ten materiał, ale aby był lżejszy, stracilibyśmy trochę sztywności lub trochę wytrzymałości. Następnie musieliśmy przyjrzeć się innym materiałom z włókna węglowego.

Wróciliśmy do Toray i zaczęliśmy przeglądać ich asortyment. Próbowaliśmy różnych pomysłów, sprawdzając, co działa, sprawdzając, co nie działa, aż w końcu wpadliśmy na pomysł połączenia włókien węglowych T700 i T800 firmy Toray . T800 to włókno węglowe, które można znaleźć w samolotach, więc uznaliśmy, że będzie odpowiednie, aby użyć go do latania wzdłuż drogi.

Dzięki wykorzystaniu dwóch różnych rodzajów tkaniny z włókna węglowego nasi inżynierowie byli w stanie stworzyć nowy układ, który nadal posiadał wszystkie wspaniałe cechy FL, ale stracił trochę na wadze. Nowa obręcz koła była nadal tak samo sztywna, tak samo mocna, tak samo aerodynamiczna i nadal objęta naszą dwuletnią gwarancją, teraz była po prostu lżejsza. Kto nie chciałby lżejszego roweru szosowego?

Nowe piasty rowerowe Novatec

Nasi inżynierowie nie skończyli jednak na tym. Nasze koła serii FL wykorzystują 28-ramienne piasty Novatec z uszczelnionymi łożyskami z przodu i z tyłu. Nasi inżynierowie uznali, że mogliby zoptymalizować naszą nową obręcz Aero, aby działała z 24 szprychami z przodu i z tyłu, ładnie, Novatec robi 24-ramienną piastę hamulca tarczowego. 24-ramienne piasty są dostępne w wersji z 6 śrubami lub z tarczą Centrelock.

Tracąc łącznie osiem szprych, udało nam się jeszcze bardziej zmniejszyć wagę kół, ale dzięki naszej nowej mieszance Toray T700 i T800 nie traciliśmy żadnych cech FL w naszej serii Aero. Nasi inżynierowie zaczęli również odczuwać, że korzystne może być wypróbowanie szprych typu straight pull zamiast szprych typu J-bend w naszym nowym zestawie kół.

Szprychy proste

Nie martw się, nadal używamy legendarnych szprych Sapim CX-Ray, tylko że w wersji straight-pull, a nie w stylu J-bend. Skąd więc ta zmiana, pytasz? Szprychy J-bend są nazywane szprychami J-bend, ponieważ wyglądają jak „J”. Wygięcie na dole może być czasami uważane za słaby punkt, jeśli szprycha ma pęknąć, pęknie tam.

Brak 90° zagięcia na dole szprychy oznacza, że ​​Twój nowy zestaw kół Aero Disc jest bardziej wytrzymały. Wszyscy chcemy lekkich, wytrzymałych kół tarczowych. Na szczęście dodaliśmy tutaj kolejne podobieństwo do serii FL. Utrzymaliśmy naszą nową serię Aero Disc w bardzo przystępnej cenie.

Nasz nowy zestaw kół Aero disc kosztuje jednak trochę więcej niż seria FL. Nie powinno Cię to jednak zniechęcać, ponieważ uzyskanie markowego koła o podobnej jakości kosztowałoby około 3 razy tyle, ile pobieramy za nasze koła. Zaufaj nam, nasze karbonowe koła Aero disc będą w tym roku ogromne.

Jeśli dotarłeś aż tutaj i przeczytałeś całą treść, gratuluję. Jeśli przewinąłeś, po prostu sprawdź poniższą tabelę, aby uzyskać krótkie podsumowanie różnic między kołami FL disc a nowymi, lżejszymi zestawami kół Aero disc.

Tarcza aerodynamiczna Płyta F&L
Przybory Toray T700 i T800 Toray T700
Centrum Novatec D411SB/D412SB
Piasta prosta
Novatec D791SB/D792SB
Piasta J Bend
Szprychy Sapim CX-Ray
24/24 Otwory
Sapim CX-Ray
28/28 otworów

Jak widać, wszystkie zmiany wydają się bardzo proste, ale w przypadku kół tarczowych nastąpiła znacząca różnica w wadze. Nasza seria Aero Disc jest lżejsza od serii FL, która jest lżejsza od wielu dużych marek kół z włókna węglowego z hamulcami tarczowymi. Koła, za które pobierają o wiele więcej pieniędzy.

Niech rok 2019 będzie rokiem, w którym wyposażysz swój rower w zestaw lekkich kół tarczowych, na jakie zasługuje.

Przykładowy blokowy cytat

Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis.

Przykładowy tekst akapitu

Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis nec danos dui. Cras suscipit quam et turpis eleifend vitae malesuada magna congue. Damus id ullamcorper neque. Sed vitae mi a mi pretium aliquet ac sed elitos. Pellentesque nulla eros accumsan quis justo i tincidunt lobortis deli denimes, zawieszenie przedsionka lectus w lectus volutpate.
Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Powiadomienie o dostępności
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items