Skip to content

Language

Currency

Koła

Ciśnienie w oponach rowerów szosowych

by Rita Müller 24 Jan 2019 0 Comments

Podobnie jak Queen, opony rowerowe są zawsze pod ciśnieniem. Ostatnio jednak pytanie zmieniło się na to, jakie ciśnienie jest prawidłowe? W zamierzchłych czasach wszyscy wierzyliśmy, że wysokie ciśnienie oznacza prędkość, teraz wszyscy odkrywamy, że się myliliśmy.

Opony nie muszą mieć ciśnienia 150 psi, abyśmy byli szybcy. Nasze pompki torowe mogą być za to wdzięczne. Możemy być również wdzięczni, że nie będziemy już musieli spędzać 30 minut na pompowaniu zestawu opon. Ta nierówność, którą czułeś, gdy najechałeś na kamyk na swoim rowerze szosowym, nie tylko była bolesna, ale również spowalniała Cię.

Pod presją

Teraz porozmawiamy o ciśnieniu w oponach, a w interesie bezpieczeństwa musimy również powiedzieć, abyś zwrócił uwagę na wskazówki dotyczące pompowania opon w oponach swojego roweru. Nigdy nie będziesz chciał żadnego z ciśnień, które sugerujemy w tym artykule dla swojego roweru szutrowego lub górskiego. Będziesz chciał mniejszego ciśnienia w obu. Najlepiej nigdy nie przekraczać 60 psi w rowerach terenowych.

Wracając do zadania, które mamy wykonać. Wszyscy znamy ból jazdy na rowerach szosowych i drgania drogi, powodujące zmęczenie uderzenia i wstrząsy na drodze. Powodem, dla którego mogliśmy poczuć wszystkie te uderzenia, było to, że nasze opony nie odkształcały się pod wpływem odłamków na drodze. Dosłownie, nasze opony odbijały się od odłamków na drodze.

Teraz chcemy, abyś wiedział, że możesz obniżyć ciśnienie w oponach, na drodze myślimy o około 70-80 psi. Przy takim ciśnieniu opony odkształcą się pod wpływem odłamków drogowych. Odkształcenie opony będzie Cię kosztowało energię, ale będzie ona mniejsza niż ta, którą zużywają opony odbijając się od wszystkich odłamków drogowych.

Przy 70 psi, jeśli jeździsz na dętkach, tak, niektórzy nadal to robią, nie będziesz narażony na ciągłe przebicia i kapcia. Będziesz miał jednak przyczepność, jakiej nigdy sobie nie wyobrażałeś. Uchwyt pozwoli ci latać na zakrętach bez obaw o poślizg, co samo w sobie musi zaoszczędzić ci dużo energii. Będziesz też teraz wylatywać z zakrętów, co oznacza, że ​​będziesz miał o wiele mniejsze przyspieszenie. Ponieważ musisz przyspieszać mniej, znowu będziesz oszczędzał więcej energii. Czy widzisz już ten wzór?

Jeśli szybko spojrzysz poniżej, zobaczysz, że przygotowaliśmy przewodnik po ciśnieniu w oponach. Nie martw się, że nie będziesz tak precyzyjny, jak my. Większość pompek torowych nigdy nie będzie tak precyzyjna. Lepiej jednak być w pobliżu niż po prostu dryfować poza nim.

Opony dętkowe

Zalecamy, aby nie przekraczać 120 psi w przypadku naszych kół. Uważamy jednak, że ciśnienie poniżej 100 psi zapewni lepszą wydajność roweru.

Opony bezdętkowe

Zalecamy maksymalne ciśnienie 100 psi dla kół bezdętkowych. Zastanawiamy się również, dlaczego zdecydowałeś się na koła bezdętkowe, skoro chcesz iść tak wysoko. Wszystkie zalety kół bezdętkowych są dostępne przy niższym ciśnieniu, zwłaszcza główna zaleta komfortu.

STANDARDOWA OPONA CLINCHER Z DĘTKĄ OPONY BEZDĘTKOWE
≤ 65 KG JEŹDZIEC 23 mm - 95/100 psi
25 mm - 90/95 psi
28 mm - 85/90 psi
23 mm - 90/95 psi
25 mm - 85/90 psi
28 mm - 80/85 psi
JEŹDZIEC 65 - 75 KG 23 mm - 100/105 psi
25 mm - 95/100 psi
28 mm - 90/95 psi
23 mm - 90/95 psi
25 mm - 85/90 psi
28 mm - 85/90 psi
JEŹDZIEC 75 - 85 KG 23 mm - 101/106 psi
25 mm - 96/101 psi
28 mm - 91/96 psi
23 mm - 95/98 psi
25 mm - 90/95 psi
28 mm - 85/90 psi
JEŹDZIEC 85 - 95 KG 23 mm - 104/109 psi
25 mm - 99/104 psi
28 mm - 94/100 psi
23 mm - 95/99 psi
25 mm - 90/95 psi
28 mm - 88/95 psi


Zapamiętaj i użyj naszej tabeli jako punktu wyjścia do swojej podróży w kwestii ciśnienia w oponach rowerowych. Twoje opony, drogi, brak dróg i styl jazdy mogą wymagać zmiany ciśnienia. Zacznij od naszej liczby i użyj jej jako podstawy, na której znajdziesz idealne ciśnienie.

Kiedy zmienić ciśnienie w oponach

Może być również konieczna zmiana ciśnienia, jeśli...

  • Zdecyduj się na bikepacking i dodaj duży ładunek do swojego roweru. To jeden z niewielu momentów, kiedy podniesienie ciśnienia jest fajne.
  • Jeśli kupisz opony odporne na przebicie lub opony o grubszej ścianie bocznej, będziesz chciał jeździć przy niższym ciśnieniu. Zwłaszcza jeśli chcesz czuć się komfortowo.
  • Jeśli znajdziesz nowe drogi, które są trudniejsze niż Twoje zwykłe trasy, będziesz chciał obniżyć ciśnienie w oponach, aby przywrócić komfort.

Czy zaplanowałeś wakacje w ciepłym i górzystym miejscu i zabierasz ze sobą rower? Czy właśnie uderzyła cię gorąca pogoda? Jeśli tak, powinieneś ponownie sprawdzić ciśnienie w oponach, zwłaszcza jeśli zamierzasz zjechać z górki.

Jednym z głównych problemów było to, że koła nagrzewały się zbyt mocno na stromych zjazdach latem. To jeden z powodów, dla których ciężko pracowaliśmy nad śladami hamowania dla naszej nowej serii kół Aero .

Nasza seria kół FL już była liderem, jeśli chodzi o odporność na ciepło. Nasza seria FL wytrzymuje do 240°, a w przypadku naszej nowej serii Aero udało nam się stworzyć tor hamowania, który wytrzymuje 300°. Teraz możesz się zastanawiać, jak moje felgi mogą się tak nagrzewać?

Kiedy naciskasz hamulec, wytwarzasz tarcie między klockami hamulcowymi a obręczą koła. Energia kinetyczna kół zamienia się w ciepło. Ciepło przechodzi następnie przez obicie do opony, a następnie do powietrza wewnątrz opony.

Im więcej hamujesz, tym więcej ciepła powstaje, tym cieplejsze staje się powietrze w oponie. Kiedy na zewnątrz jest gorąco, pozbycie się tego ciepła staje się trudniejsze, a wszystkie części są na początku cieplejsze. Zauważysz również, że temperatura drogi również to wzmacnia.

Następnie wewnątrz opony będzie się gromadzić ciepło. Wraz ze wzrostem ciepła wzrasta również ciśnienie wewnątrz opony. Odkryjesz, że może się to kumulować, aby Twoje opony, dętki lub felgi nie mogły sobie poradzić z ciepłem. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby złagodzić ten problem tak bardzo, jak to możliwe. Nadal jednak powinieneś przestrzegać pewnych środków ostrożności.

  • W naprawdę gorące dni z długimi zjazdami, przed wyruszeniem w drogę, obniż ciśnienie w oponach o około 10 psi, chyba że jest to mniej niż zaleca producent opon.
  • Jeśli hamujesz mocno, zatrzymaj się i spójrz na widoki. Przecież nie ścigasz się. Daj oponom i kołom szansę na ochłodzenie się, napij się też, nawodnienie jest dla ciebie kluczowe w upalne dni.
  • Nie przekraczaj ciśnienia 100 psi, bo spowolni Cię to i jazda stanie się o wiele mniej przyjemna.

Przykładowy blokowy cytat

Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis.

Przykładowy tekst akapitu

Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis nec danos dui. Cras suscipit quam et turpis eleifend vitae malesuada magna congue. Damus id ullamcorper neque. Sed vitae mi a mi pretium aliquet ac sed elitos. Pellentesque nulla eros accumsan quis justo i tincidunt lobortis deli denimes, zawieszenie przedsionka lectus w lectus volutpate.
Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Powiadomienie o dostępności
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items