Skip to content

Language

Currency

Koła

Jak skonfigurować oponę szosową bezdętkową?

by Rita Müller 04 Jun 2019 0 Comments

Tworzenie roweru szosowego, gravelowego lub przełajowego jest ostatnio często wspominane w mediach. Można to łatwo uznać za trend, ale jazda staje się dzięki temu wygodniejsza, a brak konieczności wymiany dętek w deszczu jest wart swojej wagi w złocie.

Inną rzeczą związaną z przejściem na bezdętkowe jest to, że ludzie martwią się o konfigurację. W przypadku opon szosowych i szutrowych odkryliśmy, że konfiguracja jest szybsza i łatwiejsza niż w przypadku rowerów górskich. Zdecydowanie jest to o wiele łatwiejsze niż w przypadku rowerów fat bike.

Krótka uwaga na temat boosterów do opon, wiele osób używa ich do osadzania opon rowerów górskich, ale jak dotąd w rowerach szosowych nie musieliśmy ich używać. Wyjęcie rdzenia zaworu i użycie wysokiej jakości pompki torowej oraz szybkie pompowanie może zapewnić wystarczającą ilość powietrza, aby bezpiecznie osadzić oponę bezdętkową.

Konfiguracja bezdętkowego systemu drogowego

Istnieją dwa sposoby, w jaki możesz to zrobić. Możesz ustawić zupełnie nową obręcz lub starsze koło, którego używałeś i postanowiłeś ulepszyć. Jeśli używasz nowych kół, możesz trochę pominąć.

Jeśli masz starszy zestaw kół, pierwszą rzeczą jaką należy zrobić jest zdjęcie starej taśmy na obręczy.

droga bezdętkowa stara taśma obręczy icancycling

Następnie należy wyczyścić obręcz. Należy użyć środka czyszczącego na bazie alkoholu, ponieważ nie pozostawi on żadnych pozostałości, które mogłyby wpłynąć na wydajność bezdętkową.

nowe felgi aluminiowe

Powinieneś mieć felgę, która nie będzie wyglądać tak jak ta powyżej.

Jeśli używasz nowych kół, powinny wyglądać podobnie od razu po wyjęciu z pudełka. Możesz również przetrzeć je alkoholem. Jeśli używasz obręczy z włókna węglowego, nie używaj żadnego rozpuszczalnika.


Teraz będziesz chciał owinąć całą obręcz taśmą bezdętkową. Możesz również użyć taśmy Gorilla, aby uzyskać bardziej ekonomiczne rozwiązanie.

Proces oklejania należy rozpocząć od strony przeciwnej do otworu na wentyl, po stronie felgi. Naciągnij taśmę i przytrzymaj ją. Po kilku calach taśma powinna mieć wystarczającą przyczepność, aby utrzymać się na miejscu. Pracuj wokół koła.

Chodzi o to, aby po osiągnięciu tego punktu i przecięciu taśmy podnieść środek obręczy tak, aby była płaska.

obręcz z zaworem bezdętkowym

Po zakończeniu zaklejania przesuń plastikową łyżką do opon po krawędziach, aby upewnić się, że są uszczelnione. Będziesz również chciał sprawdzić, czy nie ma rozdarć lub dziur. Jeśli takowe są, będziesz musiał ponownie zakleić koła taśmą. Nie próbuj łatać, ponieważ zawiedzie, gdy będziesz kilometry od jakiegokolwiek miejsca.

Następnie musisz dopasować zawór bezdętkowy, upewnij się, że zawór jest wystarczająco długi, aby zmieścił się w obręczy. Zrób nakłucie i przebij je na tyle, aby zrobić mały otwór. Zrób to od zewnątrz. Możesz użyć ostrzy, aby to zrobić, ale mają one tendencję do robienia większego otworu, który trudniej uszczelnić i pozwala na ucieczkę powietrza.

Przepchnij zawór przez otwór. Otwór będzie idealnie pasował.

montaż opony icancycling

Naciśnij zawór, a taśma ulegnie odkształceniu, a o to właśnie chodzi.

Weź pierścień blokujący i dodaj odrobinę smaru. Ułatwi to życie w przyszłości. Następnie użyj pierścienia blokującego i dokręć.

Opony i felgi bezdętkowe

Teraz najtrudniejsza część, czyli montaż opony. Opony i felgi bezdętkowe będą ściśle przylegać, co może prowadzić do sytuacji, w których będziesz żałować, że zacząłeś. Spróbuj użyć zestawu rękawiczek z dobrą przyczepnością i techniki zamiast łyżek do opon.

Jeśli musisz użyć zestawu łyżek do opon, użyj zestawu plastikowego. Nawet jeśli nie ma dętki, nadal powinieneś zachować ostrożność. Możesz przypadkowo podnieść taśmę bezdętkową.

Po założeniu opony należy ją delikatnie masować wokół koła, tak aby równomiernie przylegała do koła.

Teraz powinieneś wyjąć rdzeń zaworu, odłożyć go w bezpieczne miejsce. Weź pompkę do toru i zacznij pompować. Powinieneś usłyszeć kilka trzasków, gdy opona znajdzie się na swoim miejscu. Te dźwięki nie są powodem do zmartwień; w rzeczywistości powinny cię uszczęśliwić. Sprawdź i upewnij się, że opona jest osadzona dookoła.

Weź pompkę i odłącz ją od zaworu. Całe powietrze ucieknie, ale to nic.

Teraz weź uszczelniacz i zgodnie z instrukcją producenta wlej odpowiednią ilość do zaworu. Jest prosty sposób, aby to zrobić. Umieść zawór na górze koła i podłącz, włóż butelkę uszczelniacza do zaworu, zwykle mają mały lejek.

Następnie obróć koło, a uszczelniacz wypłynie, rozlewając się możliwie jak najmniej.

Zamontuj z powrotem rdzeń zaworu. Podłącz pompę i zacznij pompować.

Napompuj oponę i odłącz pompkę.

Zakręć kołem, aby pokryć oponę uszczelniaczem. Uderz nią kilka razy o ziemię, żeby się upewnić.

A9 aero40

Zamontuj go na rowerze i wybierz się na krótką przejażdżkę. Opona może powoli spuścić powietrze kilka razy, aż opona i obręcz zostaną pokryte powłoką i uszczelnione. Dlatego nie ustawiaj swojego roweru szosowego na bezdętkowy dzień przed dużą jazdą. Zrób to tydzień przed jazdą i upewnij się, że wszystko działa, zanim wyruszysz na dużą przejażdżkę. Ta wskazówka dotyczy wszystkich części roweru, a nie tylko bezdętkowego.

Na drodze

Możliwe jest, że wkłady CO2 zamarzną w uszczelniaczu, być może widziałeś o tym na forum. Powodem tego jest to, że gdy uwalniasz gaz z pojemnika, powoduje to reakcję endotermiczną.

Mówiąc wprost, oznacza to, że rozszerzanie się gazu wciąga całe lokalne ciepło. Dlatego wkłady zamarzają. Reakcja w tym miejscu może zamrozić uszczelniacz, ale istnieje prosty sposób, aby tego uniknąć. Umieść zawór w pozycji godziny 12. Daj uszczelniaczowi minutę, aby dotarł do spodu opony i napompuj go. Wtedy szok temperaturowy w uszczelniaczu powinien być mniejszy.

Przykładowy blokowy cytat

Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis.

Przykładowy tekst akapitu

Praesent przedsionek congue tellus i fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis nec danos dui. Cras suscipit quam et turpis eleifend vitae malesuada magna congue. Damus id ullamcorper neque. Sed vitae mi a mi pretium aliquet ac sed elitos. Pellentesque nulla eros accumsan quis justo i tincidunt lobortis deli denimes, zawieszenie przedsionka lectus w lectus volutpate.
Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Powiadomienie o dostępności
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items